Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

De praktijk

Wat zijn de contactgegevens van mijn praktijk?
Adres Huisartsenpraktijk Schreurs
Mozartsingel 100
5216 GC ´s-Hertogenbosch

Wat zijn de openingstijden van de praktijk?
Reguliere openingstijden
Maandag 8:00 - 17:00
Dinsdag 8:00 - 17:00
Woensdag 8:00 - 17:00
Donderdag 8:00 - 17:00
Vrijdag 8:00 - 12:30
Zaterdag Gesloten
Zondag Gesloten

Gesloten tussen 12:30 en 13:30 uur ivm lunch. Er is geen inloopspreekuur. Graag bellen om een afspraak in te plannen.

Afwijkende openingstijden
Kerst
25 december t/m 26 december
Gesloten
Nieuwjaarsdag
Woensdag 1 januari
Gesloten
Hoe kan ik de praktijk bereiken?

Wil je een afspraak inplannen, een vraag stellen aan de huisarts of inzage in je dossier? Doe dit dan eenvoudig online in jouw portaal. Waar en wanneer je maar wilt. Zonder wachtrij aan de telefoon. Kom je er niet uit? Bel ons op 073 613 71 50.

Ik wil mijn contactgegevens laten aanpassen

Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Of heb je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Geef dit dan eenvoudig online door via jouw portaal.

Ik wil overstappen naar een andere huisarts

Indien je naar een andere huisarts wilt overstappen dan sturen wij je medische dossier (en dat van je minderjarige kinderen) op via een beveiligde internetverbinding naar jouw nieuwe huisarts. Hier hoef jij verder niets voor te doen. Wel is het belangrijk dat je jezelf bij ons uitschrijft door contact op te nemen met onze assistente (073 613 71 50) en dus toestemming geeft het dossier te sturen. Op het moment dat het dossier verstuurd is ben je bij ons uitgeschreven.

Ik heb een klacht over mijn huisarts

Wanneer je ontevreden bent, stellen we het op prijs dat je dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van de onvrede, dan kunnen wij proberen het samen op te lossen. Je kan de klacht of het compliment kenbaar maken d.m.v. dit klachtenformulier. Je mag het ook altijd met één van onze medewerkers bespreken. Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen we contact met je op.


Is dit lastig voor je of kom je er met ons niet uit, dan kun je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Als praktijk zijn we aangesloten bij SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.


Ga naar klachtenformulier

Hoeveel kost een consult of huisbezoek van de huisarts?

Een verrichting door de huisarts wordt door de zorgverzekering betaald en het kost je geen eigen risico. De huisarts declareert bij de zorgverzekering:


PrestatiebeschrijvingMaximumtarief
Consult regulier korter dan 5 minuten€ 6,11
Consult regulier vanaf 5 minuten tot 20 minuten€ 12,21
Consult regulier 20 minuten en langer€ 24,43
Visite regulier korter dan 20 minuten€ 18,32
Visite regulier 20 minuten en langer€ 30,54
Vaccinatie regulier€ 6,11
Ik heb een vervolgonderzoek, wat kost dat?

Heb je een vervolgonderzoek nodig? Vaak vallen de kosten hiervan onder je zorgverzekering. Het kan zijn dat je verzekeraar geen contract heeft met het ziekenhuis waarmee je een afspraak hebt. In dat geval vergoed je zorgverzekering niet alle kosten. Heb je vragen over de vergoeding van de kosten? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar voordat je naar de afspraak gaat.  

Wat zijn de kosten voor gemoedsbezwaarden?

Mocht je om godsdienstige reden niet verzekerd zijn, dan is dit wellicht al bij ons bekend. Je staat dan geregistreerd als "gemoedsbezwaarde”. Wij brengen geen inschrijftarief in rekening maar hanteren de hieronder genoemde bedragen.


Prestatiebeschrijving
Tarief
Consult korter dan 5 min
€ 19,56
Consult 5 min tot 20 min
€ 39,12
Consult 20 min en langer
€ 78,25
Visite korter dan 20 min
€ 58,69
Visite 20 min en langer
€ 97,81
Vaccinatie / injecties
€ 19,56
LaboratoriumonderzoekKostprijs
EntstoffenKostprijs
Welke apotheek is aangesloten bij mijn huisarts?

Je kunt altijd zelf bepalen bij welke apotheek je medicijnen haalt. In jouw portaal kun je zien bij welke apotheek de huisarts is aangesloten. Geen portaal? Bel dan met de assistente. Wil je bij een andere apotheek jouw medicijnen ophalen? Vraag dan aan de huisarts om het recept mee te krijgen in plaats van dat de huisarts het direct naar de aangesloten apotheek stuurt.

Moet ik ook van apotheek overstappen als ik overstap van huisarts?

Als je wisselt van huisarts is het vaak ook nodig om te wisselen van apotheek. Geef aan je huisarts door bij welke apotheek je ingeschreven staat. Het is wel belangrijk dat je jezelf uitschrijft bij de oude apotheek.

Ik heb een andere zorgverzekeraar, wat nu?

Dit hoef je niet zelf door te geven aan de huisarts, en ook niet aan alle andere zorgaanbieders zoals fysiotherapeuten en ziekenhuizen. Wij zijn namelijk aangesloten op de database VECOZO en krijgen deze wijziging automatisch in ons syteem. Daarnaast doen wij een check op verzekeringsrecht, de COV-check, voordat we facturen opsturen naar de verzekeraar.

Wat wordt door mijn zorgverzekering vergoed aan huisartsenzorg?

Een bezoek aan de huisarts wordt volledig vergoed door de basisverzekering. Je hoeft hier dus helemaal niets zelf voor te betalen. Dat geldt voor een afspraak (consult) bij de huisarts, maar ook voor een telefonisch consult. Je betaalt voor een afspraak bij je huisarts ook nooit je eigen risico. Als er onderzoek nodig is zoals bloedprikken, een foto of een doorverwijzing vallen de kosten die daarvoor worden gemaakt wel onder het eigen risico.

Wat als ik niet verzekerd ben?

Als je als patiënt bij ons ingeschreven staat, maar bij controle niet bekend bent bij een verzekeringsmaatschappij, dan word je verzocht het consult contant of per pin te betalen. Na betaling krijg je een factuur. Deze kun je bij de verzekering, als je die toch hebt, indienen met het verzoek het consult aan je terug te betalen. Dit geldt ook voor als je een buitenlandse verzekering hebt, je draagt zelf zorg voor de nabetaling.

Ik zie bij een declaratie van de zorgverzekering ‘zorggroep’ staan, wat is dat?

De huisarts is aangesloten bij de zorggroep JBH of BiB. Dit is een samenwerkingsverband van huisartsen in de regio. De groep is gespecialiseerd in de behandeling en organisatie van chronische ziekten in de eerste lijn. Met de zorgverzekeraars zijn afspraken gemaakt over de zorg voor diabetes- en astma-/copd patiënten en mensen met een hart- en vaatziekte. Daarnaast ondersteunt de zorggroep de huisartsen bij de zorg voor kwetsbare ouderen en patiënten met psychische problematiek.


Uiteraard staan bij de behandeling van chronische ziekten in de huisartsenpraktijken de protocollen uit de zorgstandaarden centraal, echter zonder dat het 'kookboekgeneeskunde' wordt: individuele 'zorg op maat' is het centrale thema.

Ik wil een verklaring van de huisarts
We mogen niets over jou verklaren!

Onze artsenvereniging, de KNMG, stelt zich op het standpunt dat een goede verhouding tussen een arts en een patiënt nooit onder druk mag komen te staan door de invloed van andere partijen. Om die reden adviseert de KNMG alle artsen om geen verklaringen af te geven over de eigen patiënten. Zo kunnen artsen onafhankelijk blijven.

Dit is natuurlijk prettig, wanneer het in jouw belang is. Zo mogen we nooit iets zeggen of schrijven naar werkgevers, de buren, de verzekeraar of noem maar op.
Soms is het echter vervelend voor je. Een reisannuleringsverzekering eist bijvoorbeeld een artsenverklaring. De school wil een verzuimbriefje van de huisarts. Ook dit mogen we niet afgeven.

Er is een uitweg: je kunt altijd zelf via jouw portaal een uitdraai van jouw medisch dossier maken, waarop jouw medische gegevens staan.

Hieronder vindt je uitleg voor de instantie die om een verklaring vraagt, waarom wij dit als huisarts niet doen.

Weigeringsbriefje
Hoe lang is een verwijzing geldig?
Een verwijsbrief is 1 jaar geldig voor de betreffende zorgvraag. De geldigheid van 1 jaar is de tijd tussen de verwijzing (datum op verwijsbrief) en het eerste consult van de patiënt bij de specialist. Zolang een patiënt onder behandeling is van de specialist, is er geen verwijsbrief nodig voor vervolgafspraken. Ook niet wanneer de specialist de patiënt pas na meer dan een jaar terug wil zien op de polikliniek.
Ik wil een verwijzing nadat ik al bij een specialist ben geweest
Het komt helaas met enige regelmaat voor dat patiënten voor niet-spoedeisende zaken uit eigen beweging een afspraak met een specialist in het ziekenhuis maken en achteraf een verwijzing aan de huisarts vragen. De huisarts is dan niet gemachtigd om alsnog een verwijzing te schrijven. Zou de huisarts dat wel doen, dan kan er sprake zijn van een strafbaar feit. De huisarts heeft de wettelijke taak om poortwachter te zijn voor zorg in het ziekenhuis. Dat wil zeggen dat de huisarts in overleg met de patiënt alleen naar een specialist verwijst als daarvoor een indicatie is.

De zorg in Nederland is in twee opzichten een kostbaar goed: waardevol maar ook duur. Om deze zorg nog lang beschikbaar te kunnen houden, heeft de huisarts als taak om huisartsenzorg te leveren waar het kan en naar dure specialistenzorg te verwijzen als het moet. Alleen specialistenzorg op verwijzing van de huisarts wordt door de verzekeraar vergoed, met uitzondering van spoedeisende hulp.

Specialisten mogen geen zorg leveren of declareren bij de verzekeraar als er geen verwijzing van de huisarts is. Doen zij dat toch, dan is dat voor hun eigen rekening of voor die van de patiënt.

Omdat niet iedereen van deze regeling op de hoogte is en om teleurstelling te voorkomen, willen wij al onze patiënten er duidelijk van op de hoogte stellen dat de huisartsen geen verwijzingen achteraf zullen schrijven.
Wat zijn de huisregels?
Deze huisregels zijn opgesteld om aan te geven hoe we hier met elkaar omgaan. Door het betreden van ons pand of bij het leggen van telefonisch contact ga je akkoord met onze huisregels.

Onze medewerkers zijn deskundig en discreet, behandel hen met respect.
Vanuit onze vakkennis geven we het optimale advies en wij verwachten dat je ons advies opvolgt. Onze medewerkers zijn verplicht zich te houden aan de regelgeving die gesteld is aan het leveren van zorg, waardoor we mogelijk niet altijd volledig aan jouw wensen kunnen voldoen.

Wij verwachten van jou dat je onze medewerkers de kans geeft hun werk goed te doen. Sta hen rustig en respectvol te woord en veroorzaak geen overlast voor onze medewerkers en andere patiënten. Dit geldt voor contact per telefoon, tijdens een huisbezoek en als je de praktijk voor een consult bezoekt.

- Wij helpen je zo snel mogelijk: spoedgevallen gaan voor. Hiervoor jouw begrip.
- Medewerkers en patiënten gaan op een respectvolle manier met elkaar om. We accepteren elkaar met onze verschillen. Eventuele onvrede mag besproken worden met de huisarts.
- Aanwijzingen van onze medewerkers moeten worden opgevolgd.
- Het gebruik van mobiele telefoons, tablets, laptops e.d. zijn toegestaan, maar mogen geen overlast veroorzaken: zet je telefoon op stil. Zet je telefoon uit wanneer je in gesprek bent met de doktersassistente, praktijkondersteuner of huisarts.
- Als daar reden toe is, mogen medewerkers vragen om jouw identiteitsbewijs. Soms is dit zelfs wettelijk verplicht.
- De praktijk is niet verantwoordelijk voor schade, verlies of diefstal van eigendommen in het pand of het buitenterrein.

De volgende zaken zijn in de praktijk NIET TOEGESTAAN:

- Fysiek en verbaal geweld, agressie, vandalisme, (seksuele) intimidatie, discriminatie, drugs, alcoholgebruik, roken en wapenbezit.
- Met uitzondering van hulphonden zijn dieren niet toegestaan in de praktijk.
- Respecteer de privacy van onze patiënten en medewerkers: maak geen foto’s of filmpjes zonder toestemming.

Wanneer deze regels niet nageleefd worden kan de huisarts of medewerker je de toegang tot de praktijk ontzeggen en eventueel aangifte doen bij de politie!

Consequenties: gele & rode kaarten
Houd je je niet aan de huisregels? Dan spreken we je aan op jouw gedrag en kunnen we je een officiële waarschuwing geven (1e gele kaart). Ook kunnen we je een toegangsverbod voor de praktijk opleggen. Houd je je daarna nog steeds niet aan de huisregels? Dan krijg je een laatste officiële waarschuwing (2e gele kaart).
Mocht dat niet werken en houd je je stelselmatig niet aan onze huisregels dan gaan we over tot het eenzijdig verbreken van de behandelrelatie conform de KNMG richtlijn (met andere woorden: we schrijven je uit). Je bent dan niet langer patiënt van ons en we verlenen geen zorg meer (rode kaart).
Let op: We accepteren geen enkele vorm van fysiek geweld of levensbedreigingen, in die gevallen geven we direct een rode kaart en schrijven we je uit.

Alvast bedankt voor je medewerking!
Ik wil me inschrijven bij de praktijk als nieuwe patient
Wil je nieuwe patiënt worden in onze praktijk? Stuur een email naar praktijk@zuiderhoed.nl.

Vermeld in deze mail met hoeveel personen je je wilt aanmelden, jouw NAW-gegevens, geboortedatum, telefoonnummer en de naam van je vorige huisarts.

Wij nemen na ontvangst contact met je op.

We zijn tegenwoordig verplicht om een identiteitscheck te doen waardoor je in persoon langs dient te komen na aanmelding in onze praktijk.

Bij een eerste bezoek aan onze praktijk vergeet dan niet jouw verzekeringsgegevens en identiteitsbewijs mee te nemen.
Wat zijn de kosten voor een passant?
Passanten/patiënten Tarief 2023
Consult passant korter dan 5 minuten €16.92
Consult passant vanaf 5 minuten tot 20 minuten €33.84
Consult passant 20 minuten en langer €67.68
Visite passant korter dan 20 minuten €50.76
Visite passant 20 minuten en langer €84.60
Laboratoriumonderzoek Kostprijs
Entstoffen Kostprijs